Inwonende particuliere thuiszorg


Recruiter Loïs van Dijk is het eerste aanspreekpunt voor de cliënten en zorgverleners van Zuster in Huis. Aan de match van zorgbehoevende met een inwonende zorgverlener gaat een zorgvuldig proces van werving en selectie vooraf. En ook als de zorg in gang is gezet blijft ze betrokken. Zodat de inwonende particuliere thuiszorg voor alle partijen een succes is.

 

Inwonende particuliere thuiszorg
Zoeken naar de beste kandidaat

Een goede match tussen klant en zorgverlener


Criteria vaststellen

De zoektocht naar geschikte kandidaten begint wanneer directeur Jolanda met de klant heeft vastgesteld welke zorg er nodig is en aan welke andere criteria een zorgverlener moet voldoen. Voor de verzorgende moet duidelijk zijn waar ze aan begint dus in het profiel staat ook hoe de dag van de klant eruit ziet. Wat kan iemand zelf en waar is hulp bij nodig? Wat zijn de liefhebberijen van de klant? Voor een meneer die vroeger veel gesport had, vonden we twee geschikte kandidaten. Een van hen was prof-volleyballer geweest. Dat gaf natuurlijk de doorslag. 

ZAH-1996

Extra screening

“Om met de beste kandidaten in contact te komen, werken we samen met gespecialiseerde detacheringsbureaus in het land van herkomst. We willen zeker weten of de zorgverleners aan onze maatstaven voldoen. Daarom checken we hun referenties en doen we een extra screening in een videocall. De indruk die je dan van de kandidaat krijgt, zegt veel over haar professionaliteit en persoonlijkheid. Heeft ze zich goed voorbereid? Stelt ze zelf ook vragen? Is ze op haar gemak? Inmiddels vertrouw ik op mijn mensenkennis en ga ik bij twijfel op mijn gevoel af.”

 

huisje_zuster

Is er een klik?

“De twee beste kandidaten leg ik voor aan de klant. Als deze met de zorgverleners wil kennismaken, regel ik een gesprek via Skype of MS Teams. Sommige klanten willen de keuze liever aan ons overlaten, omdat ze op onze expertise vertrouwen. Dat doen wij niet; het is belangrijk dat de klant een gevoel krijgt bij wie hij of zij in huis haalt. Vaak beslist de familie mee. Past ze bij ons? Is er een klik? Dat voel je zelf het beste aan.” 

Untitled design (2)

Kunnen we u helpen?

Stel een vraag of verstuur een terugbelverzoek. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Nu de formaliteiten nog

“Als de klant en de zorgverlener met elkaar verder willen, moet er veel gebeuren. Vóór corona konden we ervoor zorgen dat de assistent binnen 3 dagen bij de klant in huis was. Nu gaat hier meer tijd overheen. Het detacheringsbureau stelt een contract op met de assistent en regelt de reis naar Nederland. Ik bel ook altijd nog even om haar een goede reis te wensen en te checken of ze echt alle benodigde papieren en andere spullen meeneemt. Meestal haalt de familie van de klant de zorgverlener op van de luchthaven.” 

_MG_5064

Goede start van de zorg

“De volgende dag bel ik met de klant en de verzorgende om te vragen naar hun eerste indruk en ervaringen. Een paar dagen later, als de zorg goed op gang is gekomen, bel ik nog eens. Soms kunnen we nog iets bijsturen waardoor de zorg nog beter wordt. Als de zorgverlener bijvoorbeeld moeite heeft met een bepaalde handeling, dan kan een zorgmanager hierin adviseren.  

 

 

Uiteraard moeten klanten zich vrij voelen om aan te geven dat ze iets liever anders hebben, al is het de manier waarop de zorgverlener hun lievelingsgerecht bereidt. We willen zeker weten dat ze de zorg krijgen die ze nodig hebben en het leven leiden zoals ze dat gewend zijn. Blijven waar je bent en wie je bent. Dat is waar Zuster in Huis voor staat en waar ik als recruiter graag mijn bijdrage aan lever.” 

 

Hoe werkt Zuster in Huis? Bekijk de video